Στην αναβάθμιση της νοτιοανατολικής Αττικής σε επίκεντρο δραστηριοτήτων logistics και διαμεταφορικών λειτουργιών στοχεύει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το οποίο σχεδιάζει να φέρει ως το Λαύριο τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο αλλά και την Αττική Οδό.
Το 2020 θα πιάσει λιμάνι ο Προαστιακός συνδέοντας το Λαύριο και τις ενδιάμεσες περιοχές με το Κορωπί και κατ' επέκταση με ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο. Παράλληλα στο υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ υπό εξέταση βρίσκονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού με κύριο στόχο το έργο να φτάσει στις νοτιοανατολικές περιοχές της Αττικής, που σήμερα υστερούν σημαντικά σε βασικές υποδομές.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ενημερώνοντας τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής εξήγγειλε την ένταξη του έργου του Προαστιακού στην επόμενη προγραμματική περίοδο, ενώ τόνισε ότι υπό μελέτη βρίσκονται και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, για τις οποίες οι αποφάσεις θα ληφθούν το επόμενο διάστημα.
Όχι σε φαραωνικά έργα
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ δήλωσε αντίθετος σε φαραωνικού τύπου υποδομές, πόσο μάλλον την ώρα που απουσιάζουν βασικά έργα εξυπηρέτησης των πολιτών, και σημείωσε ότι το σιδηροδρομικό έργο που θα προωθηθεί θα έχει ξεκάθαρα χαρακτηριστικά Προαστιακού, καθώς η ταχύτητά του θα είναι έως 120 χιλιόμετρα την ώρα. Όπως τόνισε με έμφαση «μιλάμε για Προαστιακό, δηλαδή μιλάμε για ένα τρένο φιλικό στο περιβάλλον, απλό, λιτό και γρήγορο, με 120 χιλιόμετρα, που περνάει από τις πόλεις μας, για να εξυπηρετήσει τους ανθρώπους» τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Παράλληλα όμως σημείωσε ότι η γραμμή που θα δημιουργηθεί δεν θα έχει ισόπεδες διαβάσεις με μεγάλους δρόμους π.χ. τη λεωφόρου Μαρκοπούλου, ώστε να μη δημιουργούνται προβλήματα ασφάλειας.
Με τον τρόπο αυτόν ο υπουργός θέλησε να βάλει τέλος στη διαμάχη μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, που κρατά εδώ και μήνες, με αντικείμενο τα χαρακτηριστικά που αυτή θα πρέπει να έχει.
Μήνυμα στην περιφέρεια
Ταυτόχρονα, όμως, ο υπουργός έστειλε μήνυμα και προς την Περιφέρεια Αττικής ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για ένα έργο στο οποίο την απόλυτη ευθύνη και αρμοδιότητα την έχουν το υπουργείο και οι συνεργαζόμενοι φορείς με επικεφαλής τον ΟΣΕ. Βέβαια, ο ίδιος ανέφερε ότι πρόθεσή του είναι να καλέσει την νεοεκλεγείσα περιφερειάρχη κ. Δούρου να συμμετάσχει στη συζήτηση που πρόκειται να διεξαχθεί για το έργο.
Σε 55 λεπτά Αθήνα – Λαύριο
Μετά την οριστικοποίηση των αποφάσεων για τα χαρακτηριστικά του έργου, θα προχωρήσουν οι μελέτες και η δημοπράτησή του αναμένεται την επόμενη χρονιά. Το τμήμα Κορωπί - Λαύριο θα είναι η μεγαλύτερη επέκταση του Προαστιακού μετά την επέκταση προς Κόρινθο και Κιάτο το 2005 και το 2006 αντίστοιχα. Η ολοκλήρωσή του αναμένεται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην τόνωση της δραστηριότητας στο λιμάνι του Λαυρίου και ταυτόχρονα στην αποσυμφόρηση του λιμανιού του Πειραιά καθώς υπολογίζεται ότι ένα σημαντικό μέρος της κίνησης θα μπορεί να εξυπηρετείται από το Λαύριο.
Σύμφωνα τουλάχιστον με τον σχεδιασμό που έχει προηγηθεί, καθώς το έργο έχει εξαγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν, αλλά ουδέποτε προχώρησε, η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου). Από το κέντρο της Αθήνας ως το νοτιοανατολικότερο άκρο της Αττικής ο επιβάτης θα φτάνει σε 55 λεπτά.
Το 2020 θα πιάσει λιμάνι ο Προαστιακός συνδέοντας το Λαύριο και τις ενδιάμεσες περιοχές με το Κορωπί και κατ' επέκταση με ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο. Παράλληλα στο υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ υπό εξέταση βρίσκονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού με κύριο στόχο το έργο να φτάσει στις νοτιοανατολικές περιοχές της Αττικής, που σήμερα υστερούν σημαντικά σε βασικές υποδομές.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ενημερώνοντας τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής εξήγγειλε την ένταξη του έργου του Προαστιακού στην επόμενη προγραμματική περίοδο, ενώ τόνισε ότι υπό μελέτη βρίσκονται και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, για τις οποίες οι αποφάσεις θα ληφθούν το επόμενο διάστημα.
Όχι σε φαραωνικά έργα
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ δήλωσε αντίθετος σε φαραωνικού τύπου υποδομές, πόσο μάλλον την ώρα που απουσιάζουν βασικά έργα εξυπηρέτησης των πολιτών, και σημείωσε ότι το σιδηροδρομικό έργο που θα προωθηθεί θα έχει ξεκάθαρα χαρακτηριστικά Προαστιακού, καθώς η ταχύτητά του θα είναι έως 120 χιλιόμετρα την ώρα. Όπως τόνισε με έμφαση «μιλάμε για Προαστιακό, δηλαδή μιλάμε για ένα τρένο φιλικό στο περιβάλλον, απλό, λιτό και γρήγορο, με 120 χιλιόμετρα, που περνάει από τις πόλεις μας, για να εξυπηρετήσει τους ανθρώπους» τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Παράλληλα όμως σημείωσε ότι η γραμμή που θα δημιουργηθεί δεν θα έχει ισόπεδες διαβάσεις με μεγάλους δρόμους π.χ. τη λεωφόρου Μαρκοπούλου, ώστε να μη δημιουργούνται προβλήματα ασφάλειας.
Με τον τρόπο αυτόν ο υπουργός θέλησε να βάλει τέλος στη διαμάχη μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, που κρατά εδώ και μήνες, με αντικείμενο τα χαρακτηριστικά που αυτή θα πρέπει να έχει.
Μήνυμα στην περιφέρεια
Ταυτόχρονα, όμως, ο υπουργός έστειλε μήνυμα και προς την Περιφέρεια Αττικής ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για ένα έργο στο οποίο την απόλυτη ευθύνη και αρμοδιότητα την έχουν το υπουργείο και οι συνεργαζόμενοι φορείς με επικεφαλής τον ΟΣΕ. Βέβαια, ο ίδιος ανέφερε ότι πρόθεσή του είναι να καλέσει την νεοεκλεγείσα περιφερειάρχη κ. Δούρου να συμμετάσχει στη συζήτηση που πρόκειται να διεξαχθεί για το έργο.
Σε 55 λεπτά Αθήνα – Λαύριο
Μετά την οριστικοποίηση των αποφάσεων για τα χαρακτηριστικά του έργου, θα προχωρήσουν οι μελέτες και η δημοπράτησή του αναμένεται την επόμενη χρονιά. Το τμήμα Κορωπί - Λαύριο θα είναι η μεγαλύτερη επέκταση του Προαστιακού μετά την επέκταση προς Κόρινθο και Κιάτο το 2005 και το 2006 αντίστοιχα. Η ολοκλήρωσή του αναμένεται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην τόνωση της δραστηριότητας στο λιμάνι του Λαυρίου και ταυτόχρονα στην αποσυμφόρηση του λιμανιού του Πειραιά καθώς υπολογίζεται ότι ένα σημαντικό μέρος της κίνησης θα μπορεί να εξυπηρετείται από το Λαύριο.
Σύμφωνα τουλάχιστον με τον σχεδιασμό που έχει προηγηθεί, καθώς το έργο έχει εξαγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν, αλλά ουδέποτε προχώρησε, η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου). Από το κέντρο της Αθήνας ως το νοτιοανατολικότερο άκρο της Αττικής ο επιβάτης θα φτάνει σε 55 λεπτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου